Fem PS af, hvordan at være en udlejer og administrere fast ejendom!

Mange ejendomsselskaber blive frustreret med lejerne og toiletter. Og når man ser på den måde, de administrerer, er det ingen overraskelse.
Den vigtigste del af at investere i leje af fast ejendom er at have en god ejendom management system. I ethvert vellykket forvaltningssystem er der fem P De er ejendom, mennesker, papirarbejde, politikker og procedurer. Lad os se på hver af disse P individuelt.
>> Egenskaben skal forvaltes. Du skal have en plan om at foretage reparationer og gøre vedligeholdelse. Dette bør være noget, der sker automatisk i løbet af året og omfatter sådanne ting som kontrol for utætte rør, kontrol af røg og brand-detektorer, kalfatring og maleri eller andre vedligeholdelse elementer.
>> Til mennesker. Dette er den vanskeligste del af forvaltningsprocessen. Du skal sætte i stedet særlige systemer til at beskæftige sig med alle mennesker at effekt din udlejningsforretning. Dette omfatter ikke kun dine kunder (lejere), det omfatter også alle de andre mennesker, der hjælper dig i din virksomhed, herunder pedeller, blikkenslagere, tømrere, elektrikere, handyman eller nogen anden du har involveret i kører din udlejningsforretning.
>> Papirarbejdet. Denne del omfatter alle de journalføring, skattespørgsmål, bank spørgsmål, lejemål, lejere breve og juridiske spørgsmål. Du skal også overveje, hvordan du konfigurerer din virksomhed. Dette bør drøftes med en advokat. Du skal sidde med en god skat revisor og tage fat på de skattemæssige spørgsmål og hvilke poster der skal holdes. Ved hjælp af simple programmer som Microsoft Money eller Quicken kan være set-up at køre den finansielle del af din virksomhed. Disse simple programmer kan spore din indkomst, udgifter, der har betalt leje og hvem ikke har. Med programmer som dette, kan du oprette og udskrive rapporter for individuelle egenskaber og vide præcis hvilke egenskaber klarer den måde du ønsker dem til.
>> Politikker – i orden at kontrollere de første tre P’er bør du have en specifik politik med hensyn til alt. For eksempel: du skal have en politik med hensyn til hvad man skal sige og gøre hvis en lejer kræver og beder om en reparation. Du skal have en politik for hvad er en overtrædelse af lejeaftalen. Ved at have en politik for alt gør det det nemt at finde ud af, hvad der skal gøres.
>> Procedurer – det går lige sammen med din politikker. Du bør sætte automatiske procedurer for alt. For eksempel: Hvis en lejer ikke betaler husleje af 5th i måneden (din politik) du starter automatisk udsættelsen proceduren. Proceduren kan være, du sender dem et skriftligt varsel på 6., hvis ingen svar din start Domstolen behandle 10 (hvis loven tillader). Du så fortsætte med hele processen at du set-up indtil lejer flytter. Så du starter en ny procedure for at leje ejendommen. Enhver politik bør have en procedure.
Indtagelse den gang op foran for at planlægge fem P’er er nøglen til en vellykket forvaltningssystemer.
Husk, at navnet på spillet er at skabe mere likviditet og arbejde mindre. At have et system, der beskæftiger sig med 5 P vil gøre det for dig.
Copyright 2006 David Schneider

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *