Lige hvilken slags PR spørgsmål til dig?

Parter, videoer, brochurer og kolonne stik?
Eller pr, der gør noget positivt og direkte om disse vigtige uden for publikum i jeres hvis adfærd mest påvirker din drift?
Hvor tilfreds er du–som en virksomhed, non-profit eller association manager–når du ser din PR folk futzing rundt med særlige begivenheder, brochurer, pressemeddelelser og TV talkshow nævner?
Især på et tidspunkt når du sandsynligvis nødt til at skabe slags centrale interessenter opførsel ændre der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål?
Hvad det kommer ned til, er dette: er du bare på udkig efter omtale, eller vil du pr, der virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til lige så ændrede interessent opførsel, at hjælpe dig med at få din PR penge værd?
Hvis det lyder mere som det, her er køreplanen for dig: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Her er hvor at køreplanen kan gå: kunder begynder at gentage køb; medlemskab programmer på fremmarch; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; samfundsledere begynder at søge dig ud; Velkommen afvisninger i show room besøg; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; højere medarbejder opbevaring priser, kapital givere eller angive kilder begynder at se din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Tror du din PR hold vil acceptere sådanne blueprint? Vil de vise vilje til dets gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning? Heldigvis, din PR folk er allerede indenfor den opfattelse og adfærd, så de bør være af reel brug for denne indledende udtalelse overvågning projekt.
Hvad de virkelig nødt til at acceptere er derfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Nemlig, den virkelighed, der opfattelser næsten altid resulterer i adfærd, der kan hjælpe eller såre din operation.
Anmeld din slagplan med dem, især oplysninger om overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Du kan finde, at bruge professionelle undersøgelse virksomheder for at gøre udtalelse overvågning arbejde kan være dyrt, så som bemærket, du måtte ønske at bruge disse PR folk i jeres i denne egenskab, da de er allerede i perception og overtalelse forretning. Men, om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma stiller spørgsmålene, mål forbliver den samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
På dette tidspunkt ønskede en PR-mål, der gør noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdaget under din nøgle publikum perception overvågning. Det kan være at ordne den farlige misforståelse? Eller korrekte, brutto unøjagtighed? Eller stoppe den potentielt smertefulde rygte kolde?
Naturligt, uden den rigtige strategi til at fortælle dig, hvordan vi kommer videre, vil du ikke få der overhovedet, så husk at du har kun tre strategiske muligheder til rådighed for dig, når det kommer til at gøre noget om opfattelse og mening. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom flødeskum på din grillspecialiteter ribben, så vær sikker på din nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ville ikke gerne Vælg “change” når fakta diktere en strategi for forstærkning.
Faktum er, det er altid en udfordring at oprette en handlingsrettede meddelelse, der vil hjælpe med at overtale et publikum til din tankegang. Dog skal du producere denne velskrevne besked og sende den til medlemmer af din målgruppe. Så skal du bruge dine stærkeste forfatter, fordi han/hun skal bygge nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, ikke der blot overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du ønsker.
Med udkastet til kopi i hånden gå du videre til kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Der findes scores. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men du skal være sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk som dit publikum.
Behovet for en statusrapport vil beskære op om nu, er dit signal til at starte en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Men nu, du vil blive i rød alarmberedskab for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Husk venligst at indsats som disse normalt kan fremskyndes ved blot at tilføje flere kommunikation taktik og øge deres frekvenser.
Erfaringen viser, at slags pr, som vil betyder mest for dig vil være PR, der genkender at folk du håndtere opfører sig som alle andre-de handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Hvilket betyder du skal flytte hurtigt at skabe slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1070 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2005.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *